Sabah uyanınca birinci ne tüketilmeli? Güne enerjik başlamak için uyanır uyanmaz tüketilmesi gerekenler…

Kahvaltı, günün en değerli öğünüdür. Vücudumuz işleyişini sıhhatle sürdürebilesi için günlük olarak vitamin ve minerale gereksinim duyar. Sabah uyandığımızda bedenimizin gereksinimi olan besinler lakin sağlıklı kahvaltılarla mümkündür. Bunun için C vitamini ve protein yüklü besinlerin tüketilmesi gerekir. Kahvaltı, günlük vitamin ve mineral muhtaçlığının en çok alındığı öğün olduğundan uyanır uyanmaz yediklerimize dikkat etmemiz sıhhat açısından çok kıymetlidir. İşte gün içinde daha zinde kalmamızı sağlayan besinler…

C Vitamini

Sabahları aç karnına C vitaminin bakımından varlıklı besinlerin tüketilmesi gün içinde daha zinde hissettir. C vitamini, bağışıklığın güçlenmesi bakımından hayli kıymetli bir vitamin olduğu için bilhassa kış aylarında C vitamini bakımından güçlü besinlerin tüketilmesi tavsiye edilir. Sabah kahvaltıda tüketilebilecek C vitamini bakımından güçlü besinler:

  • Mandalina

  • Portakal

  • Kivi

  • Ananas

  • Limon

  • Çilek

  • Domates

Protein:

Uzun müddet tok tutan protein yüklü besinler, sabah öğününde tercih edildiğinde gün içinde sık sık acıkmaya pürüz olur. Bununla birlikte daha zinde hissettirir. Protein, ister diyette olun ister olmayın gün içinde bilhassa de kahvaltıda alınması gereken en hayati minerallerden biridir. Sabah aç karnına tüketilebilecek protein kaynaklı besinler:

  • Yumurta

  • Süt

  • Yoğurt

  • Peynir

Tam Tahıllı Besinler:

Antioksidan ve E vitamini bakımından hayli güçlü olan tam tahıllı eserler, ölçülü ölçüde tüketildiğinde gün içinde daha enerjik hissettirir. Bunun yanında uzun mühlet tok tutan tam tahıllı besinler lif oranı epey fazla olduğundan sindirim sisteminin tertipli çalışmasına yardımcı olur. Kahvaltıda tüketilebilecek tam tahıllı besinler

  • Yulaf

  • Kinoa

  • Karabuğday

  • Çavdar

Ballı Limonlu Ilık Su:

Sabah uyanır uyanmaz bir bardak ılık suyun içine çok az ölçüde bal ve birkaç damla limon ekleyip içildiğinde bedenin kan şekerini istikrarlar ve bedenin gereksinimi olan C vitamini ile uyanmasını sağlayarak zindelik kazandırır. İçi organlarını baştan aşağı temizleyen ballı limonlu ılık su, sindirim sisteminin de çalışmasını sağlayarak kabızlığa uygun gelmektedir. 

Zencefil Çayı:

Sabahları uyanmak için çoklukla kahve tercih etsek de kahveden daha yararlı olan bir öbür uyanma yolu zencefil çayıdır. Anında güç veren zencefil çayı, bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı beden direncini de arttırmaktadır. Sabahları 1 bardak su ile 1 fındık büyüklüğü taze zencefili kaynatıp içerek gün içinde daha enerjik hissedebilirsiniz. 

Related Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.