Hidrojenle çalışan tren raylara indi! Sıra borda!

Trenin tek emisyonu buhar ve yoğuşmuş su ve Alstom, trenin düşük seviyede gürültü ile çalıştığını not ediyor.

Trenlerin beşi bu hafta çalışmaya başladı. Bölgesel güzergahtaki 15 dizel trenin yerini almak üzere önümüzdeki aylarda bunlara dokuz tane daha eklenecek. Alstom, Coradia iLint’in 1.000 kilometrelik bir menzile sahip olduğunu, yani tek bir hidrojen deposu kullanarak tüm gün hatta çalışabileceğini söylüyor. Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde ve Buxtehude arasındaki güzergahta bir hidrojen dolum istasyonu kuruldu.

Trenleri 2018’de test etmeye başlayan Alstom’un, Frankfurt metropol bölgesindeki 27 tren de dahil olmak üzere diğer bölgelerde Coradia iLint için anlaşmaları var. Diğer iki sözleşme İtalya ve Fransa’daki bölgeler için.

Hidrojenle çalışan tren raylara indi! Sıra borda!

Şirket, bazı ülkelerdeki elektrifikasyon çabalarına rağmen, Avrupa’nın demiryolu ağının çoğunun uzun vadede elektrikli olmayan trenlere dayanacağını belirtiyor. Yalnızca Almanya’da 4.000’den fazla dizel motorlu otomobil bulunduğunu belirtiyor.

2020’de ülkenin ulusal demiryolu operatörü Deutsche Bahn, hidrojenle çalışan bir tren geliştirdiğini söyledi. Kıtanın demiryolu ağını tamamen yeşil enerjiye geçirmek biraz zaman alacak olsa da (tam dönüşümün bir noktada gerçekleştiğini varsayarsak), hidrojenle çalışan trenleri hizmete sokmak ileriye doğru olumlu bir adım.

Related Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.