Indicata’nın verilerine göre, geçen ay çevrimiçi platformlarda 330.405 kurumsal ilan yayımlandı. Bu, Mayıs ayına göre %20 düşüşü işaret ediyor ancak geçen yılın aynı dönemine göre %11 artış var.
Haziran ayında yayınlanan ilanların %48’i olan 156.974 araç satıldı. Satışlar, Mayıs ayına göre %2 azalırken, geçen yılın aynı dönemine göre %13 düşüş yaşandı. İlan sayısında ise yılın ilk altı ayında %8 artış olurken, satışlarda %1 artış görüldü.
Haziran ayında ikinci el binek ve hafif ticari araç pazarında en fazla satış yapılan ilk 35 markanın 249 modeline ait 352.619 ilanın fiyat değişimleri incelendi. Sonuçlar, perakende fiyatların bir önceki aya göre yaklaşık %2 düştüğünü ve yılbaşından beri fiyatların gerilediğini gösterdi. Toptan satış fiyatları ise %3,41 düşüş gösterdi.
Motor tipine göre değerlendirme yapıldığında, geçen ay en çok dizel araçların satıldığı görüldü. Dizel araçları benzinli ve oto gazlı araçlar izledi. Hibrit ve elektrikli araç satışları ise artış gösterdi.
Haziran ayında ikinci el çevrimiçi araç pazarında ortalama satış süresi 51 gün olarak kaydedildi. Renault markalı araçlar Pazar ortalamasının üzerinde, ortalama 42 günde satıldı, Mercedes-Benz ise en yavaş satılanlar arasında yer aldı, ortalama 65 gün sürdü satışları.